PRACA Z UCZNIAMI Z NISKĄ SAMOOCENĄ i BRAKIEM MOTYWACJI DO NAUKI

Szkolenie składa się z dwóch modułów. 

W pierwszej części omawiane będą kwestie samooceny i jej wpływu na zachowanie, motywację do działania i postawę ucznia. 

W drugiej części podjęty zostanie temat budowania i wzmacniania motywacji uczniów do nauki. Podczas szkolenia zostaną przedstawione najnowsze badania dotyczące poziomu samooceny uczniów i aktualnie zdiagnozowanych motywatorów i demotywatorów do nauki. Uczestnicy poznają narzędzia komunikacyjne wzmacniające samoocenę uczniów i ich chęć do rozwoju i nauki.

Cena: 280.00zł

samoocena - szkolenie

CEL SZKOLENIA:

Szkolenie ma na celu:

  • wesprzeć uczestników szkolenia w zrozumieniu jak funkcjonuje uczeń z niskim poczuciem własnej wartości.
  • wyposażyć uczestników w wiedzę i umiejętności dotyczące pracy z nastolatkami opartej na wzmacnianiu ich samooceny.
  • pokazać związek zaniżonej samooceny nastolatka i wysokiej motywacji do nauki oraz przełożenie ich na osiąganie sukcesów w dorosłym życiu.
  • przedstawić najnowsze trendy prowadzenia lekcji tak, aby rozbudzić chęć i wzmacniać motywację uczniów do nauki.

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • wiedzieli jakie narzędzia stosować do szybkiej weryfikacji poziomu samooceny uczniów w klasie  / w szkole.
  • znali wyniki najnowszych badań dotyczących czynników motywujących i demotywujących uczniów do nauki.
  • rozumieli zachowania uczniów z zaniżoną samooceną i potrafili takie osoby wspierać.
  • wiedzieli jaki wpływ na samoocenę ucznia mają pozytywne słowa rówieśników i dorosłych (w tym nauczyciela, wychowawcy, dyrektora).
  • rozumieli siłę pozytywnej informacji zwrotnej w motywowaniu i wzmacnianiu ucznia.
  • znali niezbędne wartości, o które należy dbać podczas zajęć aby lekcje zapadały uczniom w pamięć i motywowały do nauki.
Praca-z-uczniami-z-niska-samoocena

PROGRAM:

Część I

  1. Najnowsze badania dotyczące poziomu samooceny uczniów – przegląd wyników i wskazanie rekomendacji dla nauczycieli.
  2. Jak powstaje niskie poczucie własnej wartości.
  3. Czym jest samoocena:
    • Kiedy i jak się kształtuje?
    • Filary samooceny
    • Samoocena adekwatna, zawyżona i zaniżona.
    • Na co wpływa poziom samooceny w życiu?
  4. Zagrożenia płynące z doświadczenia niskiej samooceny: wycofanie z życia społecznego klasy, alienacja, autoagresja.
  5. Destrukcyjne emocje, destrukcyjne myśli, samookaleczenia – jak możemy to powstrzymać?
  6. Uczeń cichy i grzeczny czy wycofany i bez wiary w siebie – zauważyć ucznia z zaniżoną samooceną.
  7. Samookaleczenia jako mechanizm radzenia sobie z niepowodzeniami czy rozczarowaniami.
  8. Na co zwracać uwagę obserwując uczniów? Jak rozmawiać z uczniem z zaniżoną samooceną? Gdzie szukać oznak samookaleczeń?
  9. Siła pozytywnej informacji zwrotnej dawanej uczniom.
  10. Analiza przypadków – proponowane wsparcie.

Część II

  1. Najnowsze badania dotyczące motywacji do nauki młodzieży w Polsce – przegląd wyników i wskazanie rekomendacji dla nauczycieli.
  2. Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna oraz jej wpływ na proces nauczania i uczenia się.
  3. Mózg a motywacja do nauki  - sekrety dopaminy.
  4. Poczucie skuteczności a motywacja do nauki.
  5. Inteligencja społeczna jako najważniejsze narzędzie nauczyciela – mentora. Jak zarządzać emocjami uczniów aby chcieli się rozwijać.
  6. Czynniki potrzebne do osiągniecia optymalnego poziomu motywacji uczniów czyli jak rozwijać kompetencję,  autonomię i otwartość na współpracę uczniów w klasie.
  7. Predyktory lekcji zapadającej w pamięć i motywującej do nauki:
    • Zaskoczenie
    • Poczucie dumy
    • Pozytywne Relacje
  8. Analiza przypadków – czyli czego potrzebują uczniowie z mojej klasy?
x61ba037f33152

WYPEŁNIJ FORMULARZ I WEŹ UDZIAŁ W SZKOLENIU