ZROZUMIEĆ NASTOLATKA - JAK BUDOWAĆ Z NIM POZYTYWNĄ RELACJĘ?

Podczas szkolenia poruszone zostaną tematy wieku młodzieńczego: czym jest bunt nastolatka, jak ważna jest akceptacja dla młodego człowieka, motywujące działanie zaufania czy rozwijanie samodzielności w podejmowaniu decyzji i braniu odpowiedzialności za działania.

Całość szkolenia to: 

  • wykład, 
  • dyskusja 
  • ćwiczenia wspierające umiejętność słuchania, ukazywania i akceptowania emocji, wyrażania oczekiwań, wyciągania konsekwencji czy wzmacniania własnego dziecka.

Cena: 220.00zł

rodzice---szkolenie

Prowadzący

ELIZA SZWEC

psycholog / coach / trener

Absolwentka Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej (SWPS) w Warszawie na kierunku Psychologia Społeczna. W trakcie specjalizacji z psychologii klinicznej w Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w Poznaniu. Absolwentka terapii Akceptacji i Zaangażowania ACT. Uczestniczka kursów z zakresu udzielania pomocy psychologicznej dzieciom, młodzieży i dorosłym. Uczestniczka kursów terapii ACT m.in. w pracy z zaburzeniami odżywiania u nastolatków, pracy z lękami czy niską samooceną.  Absolwentka kursów w nurcie terapii Poznawczo Behawioralnej. Ukończyła kurs „Akademia Trenera”. Zdobyła międzynarodową akredytację International Coach Federation ze stopniem Master Certified Coach (MCC). Przygotowuje do egzaminacji kandydatów na wszystkie stopnie akredytacji ICF. Uzyskała międzynarodową akredytację konsultanta Profi Competence w dziedzinie diagnozy i pracy z młodzieżą i dorosłymi opartej na analizie narzędzi psychologicznych. Jest psychometrykiem z tytułem magistra ekonomii - Uniwersytet Szczeciński, specjalizacja Ekonomia menadżerska. Wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach – Studia Podyplomowe. Psycholog, Coach, Trener biznesu i rozwoju osobistego z 15 letnią praktyką. Pracę wykonuje zarówno w gabinecie psychologicznym jak i na salach szkoleniowych oraz wykładowych. Prowadzi liczne kursy i szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz dla pracowników w firmach, organizacjach i instytucjach na teranie całego kraju.

Eliza foto

CEL SZKOLENIA

Szkolenie ma na celu:

  • pomóc lepiej zrozumieć własne dziecko
  • podnieść kompetencje wychowawcze
  • rozwinąć umiejętność budowania partnerskiej relacji opartej na wzajemnym szacunku, słuchaniu i dialogu.

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • wiedzieli jakie emocje doświadczają nastoletnie dzieci
  • wiedzieli jakie są główne potrzeby nastolatka
  • wiedzieli jak wzmacniać poczucie własnej wartości młodego człowieka
  • rozumieli czym jest i z czym się wiąże bunt nastolatka
  • rozumieli głębsze znaczenie obdarowywania nastolatka zaufaniem
  • znali podstawy rozwijania odpowiedzialności dziecka
  • wiedzieli jak mówić i jak słuchać aby prawdziwie rozmawiać z nastolatkiem
  • rozumieli na czym polega motywowanie do współdziałania

 

info-04

PROGRAM

MODUŁ I

NASTOLATEK

1. W jakim wieku są nasze dzieci – co ważnego się z nimi dzieje oprócz tego, że rosną.

2. Fazy rozwoju nastolatka a stabilność emocjonalna – rozwój emocjonalny w okresie dojrzewania.

3. Kryzys wieku dojrzewania i czas buntu – czemu to służy?

4. Zrozumcie mnie – pragnienia i potrzeby dziecka w nastoletnim wieku

  • Akceptacja
  • Zaufanie
  • Autonomia

MODUŁ II 

RODZIC - NASTOLATEK

1. Podstawy komunikacji z nastolatkiem – nie zakładaj z góry, że wszystko wiesz.

  • Aktywne słuchanie – ja to jest, kiedy się słyszy i słucha?
  • Umiejętne określenie zasad jako budowanie poczucia bezpieczeństwa.
  • Umiejętne wyrażanie oczekiwań.
  • Komunikaty wzmacniające poczucie własnej wartości Twojego dziecka.

2. Rodzic inteligentny emocjonalnie czyli jak zarządzać emocjami.

  • Zauważanie, akceptowanie i wyrażanie emocji.

3. Rodzic nadopiekuńczy, rodzic nakazujący, rodzic przyjaciel – w jaką rolę wchodzę najczęściej?

4. Budowanie tożsamości młodego człowieka – wartości rodziny które dają siłę, ale nie ograniczają.

5. Siła zaufania – budowanie odpowiedzialności przez zaufanie

x61ba039f19b6a

WYPEŁNIJ FORMULARZ I WEŹ UDZIAŁ W SZKOLENIU